خواص برگ به
نوشته شده توسط : پیمان زید

 

نقش موثری و مفیدی در بهبود بیماری‌های ریوی دارد.

جالب است بدانید خواص برگ به به شیرین گرم است و به ترش سرد و خشک است

داخل میوه‌ی «به» دانه‌هایی به رنگ قهوه‌ای یا قهوه‌ای تیره وجود دارد. این دانه‌ها منبع بسیار خوبی از موسیلاژ (لعاب) هستند خواص برگ به و حدود 20 تا 22 درصد وزن دانه را لعاب روی آن تشکیل می‌دهد.

 

خواص برگ به


دانه‌های «به» به دلیل وجود لعاب، در رفع التهابات مخاط‌ها، سرفه و گرفتگی صدا نقش بسزایی دارند.

به علاوه، آن‌ها در مصارف صنعتی نیز خواص برگ به مورد استفاده قرار می‌گیرند به طوری که از لعاب این دانه در محصولات آرایشی و مجعد کردن موها استفاده می‌شود. البته یکی دیگر از موارد مصرف لعاب دانه «به» آهار دادن پارچه‌های گران‌قیمت است


به درخت کوچکی است که پوست خواص برگ به ساقه و تنه آن قهو های بوده و در اکثر نقاط اروپا ، نواحی مدیترانه ، آسیا و آفریقای شمالی می روید .

برگهای آن پوشیده از کرک و صاف خواص برگ به است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا خواص برگ به کمی ترش است .
ترکیبات شیمیایی:

 خواص برگ به

خواص برگ به



مصرف به خواص برگ به موجب تقویت قلب و پاک شدن معده و تیز هوشی می‌شود. «به» بواسطه خواصی که دارد در درمان عفونتهای ریوی و اختلالات روده‌ای بسیار مفید و مؤثرست.

مرکز بهداشت استان مرکزی اعلام کرد: خوردن به برای رفع وسواس، افسردگی و تقویت اعمال معده، ورم حاد روده مفید و معالج اسهال‌های ساده و خونی است. این میوه برای خونریزی‌های رحمی، بواسیر و رفع سوزش ادرار نیز مفیدست.

خواص برگ به


دانه به از نظر طبیعت سرد و ترش است و پوست دانه به در آب گرم لعاب فراوانی می‌دهد. از قدیم لعاب بهدانه را برای رفع التهاب دستگاه گوارشی، مخاطها، رفع سرفه و سینه درد، خشکی حلق، سوزش و خشکی دهان و زبان، رفع گرفتگی صدا، تب بر و نیز برای درمان سل و زخم روده‌ها و غیره به کار می‌بردند.

مالیدن لعاب بهدانه خواص برگ به به پوست برای تسکین و التیام سوختگی آتش و معالجه آفتاب‌زدگی و درمان سرمازدگی، ترک یا شقاق لب و پستان و ناراحتی بواسیر مفید است.

خواص برگ به 

خواص برگ به

 

انار (Punica. granatum) گیاهی است از تیره انار. درخت انار (pomegranates) جز درختچه ها بوده و میوه ی آن خوراکی و دارای مقدار کافی ویتامین C،خواص برگ به مواد قندی و اسیدهای آلی می باشد. پوست، ریشه و ساقه ی درخت انار تانن فراوان و آلکالوئیدهای مختلف دارد که یکی از آنها پله تیرین (Pelletierine) است که بهترین داروی کرم کدو و سایر انگلهای خواص برگ به روده می باشد. این درخت در بیشتر مناطق کشور ایران پرورش داده می شود. میوه ی آن سرد و تر و ضد بیماری هایی است که در اثر حرارت عارض شده باشند. برای مداوای ورم های گرم داخلی مانند ورم کبد، ورم کلیه، ورم سایر احشای داخلی مصرف می شود.

گاهی در اثر زیاده روی در بعضی خواص برگ به اغذیه یا ادویه های تند خروج ادرار با سوزش همراه می شود. و یا ممکن است خون آلوده شود که در هر دو حالت باید با آب انار یا رب انار مداوا گردد.

انار صفرا را روان و ترشح و دفع آن را آسان می کند.

به درخت كوچكي است كه پوست ساقه و تنه آن قهو هاي بوده و در اكثر نقاط اروپا ، نواحي مديترانه ، آسيا و آفريقاي شمالي مي رويد .

برگهاي آن پوشيده از كرك و صاف است . گلهاي آن درشت ، برنگ سفيد و يا صورتي و داراي پنج گلبرگ مي باشد . ميوه رسيده زردرنگ ، گرد خواص برگ به يا بشكل گلابي است و در سطح آن پوشيده از كرك بوده و دريا طعمي مطبوع ، شيرين و يا كمي ترش است .نحوه خرید و نگهداری

خواص برگ به

به را فقط به رنگ زرد روشن تهیه كنید، زیرا نوع سبز آن مانند بسیاری دیگر از میوه‌ها نرسیده و خیلی سفت است. البته درصورتی كه در میان خواص برگ به به‌های خریداری‌شده، تعدادی سبزرنگ وجود دارد، آنها را چند روز در دمای اتاق قرار دهید تا رسیده شوند.

خواص برگ به

 

پوست این میوه براق و معطر بوده و با لایه‌ای كرك‌مانند به رنگ قهوه‌ای پوشیده شده است كه آن را با ساییدن از بین می‌برند.به،خواص برگ به میوه ای سرشار از تانن است که در معالجه اسهال و ورم روده بزرگ خیلی مؤثر است. به این منظور می توان 40 تا 50 گرم به را خرد کرده و مدت 15دقیقه در یک لیتر آب جوشانده و مصرف کنید.به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهوه‌ای بوده و در اکثر نقاط اروپا ، نواحی مدیترانه ، آسیا و آفریقای شمالی می‌روید.خواص برگ به برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است. گلهای آن درشت ، به رنگ سفید خواص برگ به و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می‌باشد. میوه رسیده زرد رنگ ، گرد و یا به شکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ،

خواص برگ به

شیرین و یا کمی ترش است.شاید برایتان جالب باشد که بدانید خواستگاه خواص برگ به اکثر میوه‌های پاییزی برخی کشورهای جنوبی اروپا و کشورهای جنوب غربی آسیا مانند ایران، سوریه، لبنان، پاکستان و ... می‌باشد. زیرا اقلیم و آب و هوای این کشورها خواص برگ به به گونه‌ای است که میوه‌های پاییزی در چنین کشورهایی به خوبی بارور می‌شوند و رشد می‌کنند و این میوه‌ها در سایر کشورها به عنوان میوه‌های کمیاب و استثنایی شناخته می‌شوند. از آن جمله می‌توان

خواص برگ به

به میوه به اشاره نمود. لازم به ذکر است خواص بی‌نظیر این میوه در احادیث متعدد هم بیان شده است خواص برگ به و از آن به عنوان یکی از میوه‌های بهشتی یاد کرده‌اند.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 886
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: